Daca detii un site web, un sfat important pentru tine este sa inveti optimizarea SEO (Search Engine Optimization). Cunoasterea tehnicilor de promovare a site-ului este esentiala, deoarece aceasta este o practica consacrata de multi ani si care a demonstrat ca poate aduce succes, asa cum se poate observa in exemplele de mai jos.


Laurence Canter si Martha Siegel, parteneri intr-o firma de avocatura, si-au promovat in mare masura serviciile juridice printr-o postare pe USENET intitulata „Lottery Green Card – Final One”. Spam-ul Canter and Siegel pe USENET a contribuit la cresterea notorietatii online prin publicitate, generand interes larg atat prin intermediul adresei Usenet, cat si prin e-mailul traditional.

In prezent, spam-ul a evoluat catre o operatiune mai industriala, in care spammerii folosesc retele de computere infectate cu virusi (botnet-uri) pentru a trimite spam de la distanta. In consecinta, e-mailul este considerat si el o unealta de marketing, dar utilizat in mod incorect poate avea rezultate dezastroase.

Anunturile grafice

Publicitatea online pe bannere a aparut la inceputul anilor 1990, atunci cand proprietarii de pagini web cautau surse suplimentare de venituri pentru a sustine continutul lor. Serviciul comercial online Prodigy a afisat bannere in partea de jos a ecranului pentru a promova produsele Sears.

Primul anunt clicabil de pe internet a fost vandut de Global Network Navigator in 1993 unei firme de avocatura din Silicon Valley. In 1994, publicitatea cu bannere web a devenit obisnuita atunci cand HotWired, componenta online a revistei Wired, a vandut spatiu pentru anunturi banner catre AT&T si alte companii.

Primul anunt al AT&T pe HotWired a inregistrat o rata a clicurilor de 44%, iar in loc sa directioneze utilizatorii catre site-ul web al AT&T, anuntul a fost legat de un turneu online al sapte dintre cele mai prestigioase muzee de arta din lume.

GoTo.com (redenumit ulterior Overture in 2001 si achizitionat de Yahoo! in 2003) a creat prima licitatie de cuvinte cheie pentru publicitatea in cautarile online in 1998. Google a lansat programul de publicitate in cautarile „AdWords” in anul 2000, care a fost rapid modificat in 2002 si sorteaza anunturile in functie de oferta si probabilitatea utilizatorilor de a da clic pe acestea.

Tendinte recente

In prezent, companiile incearca sa imbine mesajele publicitare cu continutul editorial sau cu servicii valoroase. Exemple includ Red Bull Media House, care difuzeaza in flux online saltul lui Felix Baumgartner din spatiu, revistele online ale Coca-Cola si aplicatiile gratuite ale Nike pentru monitorizarea performantelor.

De asemenea, agentiile de publicitate adopta mediile sociale si publicitatea mobila; cheltuielile pentru anunturile mobile au crescut anual cu 90% intre 2010 si 2010 si apoi au inregistrat o crestere si mai rapida.

Publicitatea afisata

Publicitatea afisata transmite mesajul publicitar vizual utilizand text, logo-uri, animatii, videoclipuri, fotografii sau alte elemente grafice. Agentiile de publicitate din reteaua de display adesea personalizeaza anunturile pentru utilizatorii cu caracteristici specifice, pentru a maximiza impactul acestora.

Agentiile de publicitate online (de obicei prin intermediul serverelor proprii de anunturi) utilizeaza adesea cookie-uri, care sunt identificatori unici ai anumitor computere, pentru a decide ce anunturi sa serveasca unui consumator specific.

Modulele cookie pot urmari daca un utilizator a parasit o pagina fara a cumpara ceva, astfel incat agentia de publicitate sa poata „retargeta” ulterior utilizatorul cu anunturi de pe site-urile pe care acesta le-a vizitat.

6 thoughts on “Un scurt istoric la promovarii online de-a lungul ultimilor ani

  1. Ma bucur sa gasesc acest articol despre designul web. Am observat ca autorul acorda o atentie deosebita detaliilor si pune accent pe aspectele importante ale unui design eficient. In plus, mi-a placut modul in care au fost prezentate exemplele practice, ceea ce m-a ajutat sa inteleg mai bine conceptele discutate.

  2. Acest articol este foarte interesant, deoarece prezinta informatii utile si practice despre designul web. Sunt impresionat de modul in care autorul a explicat conceptele cheie si a oferit exemple relevante. De asemenea, apreciez structura bine organizata a articolului, care face lectura mai placuta si usor de inteles.

  3. Felicitari autorului pentru munca depusa in crearea acestui articol informativ si bine documentat. Am invatat multe lucruri noi si acum ma simt mai pregatit sa abordez proiectele de design web.

  4. Ma bucur ca am descoperit acest articol, deoarece mi-a deschis noi perspective asupra designului web. Recomand lectura tuturor celor interesati de acest domeniu.

  5. Este impresionant cum autorul abordeaza subiectul complex al designului web intr-un mod accesibil si usor de inteles. Apreciez detaliile tehnice oferite si modul in care sunt explicate.

  6. Articolul este foarte bine structurat si ofera informatii utile despre designul web. Mi-au placut exemplele practice prezentate si sfaturile pentru optimizarea site-urilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *